Peptalk från Gud
2013-04-17 17:31:41

Efter en kort men intensiv dag i skolan sitter jag här vid datorn och försöker ta mig an min ptojektarbetesrapport, vilket inte är den enklaste och mest lättsamma saken som behöver göras just nu. Men den tar upp mest tyngd i "att-göra-ryggsäcken", så det vore skönt att få undan den, bli klar med den och inte behöva tänka mer på det. 
Jag satt bokstavligen i min skrivbordsstol i min ostbågsliknande ställning och bara stirrade på skärmen. Rörde inte ett finger och skärmen var suddig då jag inte ens hade fokus med ögonen någonstans. Jag bara kände hur otroligt trött jag är på det här, på skolan, på att inte orka, på att jämt ha så sjukt mycket i min att-göra-ryggsäck.
När jag sitter där och bara som mest ser ut som ett puckelryggat fån hör jag hur det sjungs ut ur datorns skråliga högtalare "Jag ser hur du ensam och modlöst satt dig ner, i en kamp du inte orkar kämpa mer". 
Det var den första raden ur Michael Johnsons låt "Han går aldrig förbi dig". 

Det var bara så rätt. Tack Gud, nu orkar jag lite till. 



Länk till låten, om du känner dig lika orkeslös som jag och behöver lite peptalk från Gud. 

http://www.youtube.com/watch?v=RnnVIjDfbHs




» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:




» NAMN: Jessica Larsson
» ÅLDER: 18 år
» STAD: Bettna

Här kommer du få se livet ur mitt perspektiv, mestadels genom kameralinsen.
Jag pluggar sista året på Medialinjen i Nyköping, håller just nu på att bli egen företagare, som fotograf, och tänker mig ett framtida liv utomlands.
Gillar att fota, att skriva, träna och musik.
Inga planer, inga drömmar. Bara kör.

   

RSS 2.0