Vilan kommer sen
2013-04-24 16:37:00

Bönevägg i Santiago 


I måndags hade jag ett helt åt skogen misslyckat engelskatal. Igår pluggade jag matte i fem timmar inför det sista delprovet i MatteC som jag skrev idag. Skulle haft historiaprov imorgon, men då jag är mänsklig och inte har mer än 24 timmar på ett dygn bad jag att få det framflyttat till nästa vecka. Projektrapporten ska på något konstigt vis bli klar tills på fredag. Och bara för att det är en så stressig vecka så måste det ju vara studentskiva imorgon också.. 
 
Alla lärare verkar tro att man bara har ett enda ämne, vilket är det som de själva undervisar i. Så är dock inte fallet, och jag har inte ännu kommit fram till hur jag ska få timmarna att räcka till. Tiden går så fort, just nu skulle den kunna få sakta ner lite. Till mitt tempo. 
 
Men, när jag inte förstår vad som händer så har Gud något på gång. Så jag håller ut.
 
 
Bevara omdöme och klokhet, min son,
släpp dem inte ur sikte.
De skall skänka dig liv
och bli ett smycke för din hals.
Då kan du vandra trygg,
du kommer inte att snava.
Du kan gå till vila utan fruktan,
lägga dig och sova lugnt
utan rädsla för den oväntade fasan,
stormen som drabbar de onda.
Ty Herren skall ge dig tillförsikt
och bevara din fot för snaran.

Ordspråksboken 3:21-26




» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar:




» NAMN: Jessica Larsson
» ÅLDER: 18 år
» STAD: Bettna

Här kommer du få se livet ur mitt perspektiv, mestadels genom kameralinsen.
Jag pluggar sista året på Medialinjen i Nyköping, håller just nu på att bli egen företagare, som fotograf, och tänker mig ett framtida liv utomlands.
Gillar att fota, att skriva, träna och musik.
Inga planer, inga drömmar. Bara kör.

   

RSS 2.0